לעצור את השחיתות • 10 הצעדים לסיים קריירה מוקדם • ברק צברי

    ברק צברי 33 Comment on לעצור את השחיתות • 10 הצעדים לסיים קריירה מוקדם • ברק צברי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש העיר אלעד ברק צברי מספר על שיטת העשר. השיטה שמסבירה איך ראשי ערים מסיימים את תפקידם טרם זמנם.

    השיטה מורכבת מעשרה שלבים, ולכן נקראית ״שיטת העשר״ הגורמת לראשי ערים להיעצר בסופו של תהליך. הלא מפתיע בעניין שהשיטה תואמת לכלל ראשי הערים שנעצרו והבסיס לכל הינם ההבטחות לפני הבחירות – שוחד בחירות והפרת אמונים.

    השלב ראשון
    רצון עז. רוצים את כס השלטון בכל מחיר ושכרון חושים הפוגע בשיקולי דעת בסיסים ולפעמים הרצון הוא הכסא ולא טובת הציבור , מעטים הרוצים את טובת הציבור באמת.

    השלב השני
    פיזור הבטחות לכל עבר ולכל קבוצה קטנה או גדולה, או לכל מנהיג קבוצה כזו או אחרת. (זו פעולה שמתבקשת הרי המירוץ לראשות צמוד). מיד לאחר ״הנצחון- אפקט שיכרון החושים״.

    השלב השלישי
    בהמשך לשלב השני ראש העיר ״סוגר״ דיל עם עיתון מקומי ומגבה את עצמו תקשורתית ומצרף יועצים ומאמנים חיצונים על חשבון משלם המיסים (ונוצר מצב שראש העיר כבר מתחיל ״להאמין״ במה שנכתב עליו וליועציו שמקבלים משכורות מהעירייה למרות שהוא או ״חבריו״ שלחו זאת לעיתון) ובדרך אגב העיתון מחוייב במידור חברי אופוזיציה.

    השלב הרביעי
    חיבור קואליציה רחבה ככל האפשר שתסלק כל ״נגף״ במימוש ההבטחות שניתנו לפני הבחירות. (סוגיה זו מעניינת כי כל ראש עיר בוחר ״בדרכו הייחודית״ ליצור רוב משמעותי ״להכשרת התהליכים״ ב״פינוקים״ שונים ומשונים ותמיד ישנו המתגייס התורן זה שערק מסיעתו או כאלה שאיבדו את דרכם שכמובן עשו זאת ״לשם שמים״ ולמען התושבים וגם את זה דואגים להדגיש בעיתונות הקנויה והכנועה)

    השלב החמישי
    חיבור וחיבוק ליו״ר ועד העובדים בעירייה כך נמנעת התאגדות עובדים נגד העוול שיוצר ראש העיר. ״מפנקים״ את היו״ר כמובן הכל באופן ״חוקי״ אם צריך אז אפשרי לתת לו חדר ומזכירה וכדו׳.

    השלב השישי
    לוודא שהיועץ המשפטי ומבקר העירייה יישרו קו עם כל ההחלטות. המהלך פשוט ראשית מסמנים מטרה ותפקיד היועץ והמבקר להכשירה מבחינה חוקית וכמובן להעלים עין מהחלטות אפורות או פליליות וגם לנאמנים אלו מגיע ״פינוק״ אם צריך ואפשרי להעלות את שכרם זה לא יזיק לשיפור המגמה (בדרך כלל המבקר והיועץ נהפכים לחברים שאחד מגן על השני וכך נעלם שיקול הדעת האמיתי בשמירה על החוק).

    השלב השביעי
    כעת לאחר השלבים האחרונים הגיעה העת להעביר תחושת איום ואף מעבר לכך בקרב עובדיו ומנהלי מחלקותיו על מנת למסד את העריצות ולהטיל אימה על מי שיפתח פיו ולא מיישר קו בקיום ״ההבטחות״ (ממש כך !!!). גם מצלמות בכל פינה יכולות לעזור בהטלת אימה ונוצר מצב שיו״ר ועד העובדים, היועץ המשפטי והמבקר כבר ״קנויים וכנועים״ ולכן מנוטרלת ההגנה האמיתית לעובדים ולמנהלים וכמובן לא לשכוח את השלב השישי הסולל את הדרך שכל עשייה ״מגובה משפטית״ ו״מבוקרת״.

    השלב השמיני
    מינוי מקורבים בעמדות מפתח, גזבר (לגרום לו למצות את תפקידו ולהתפטר) מהנדס (שיודיע בגלל שיקולים אישיים הוא עוזב), מנהלי הקצאות (שליטה בקרקעות) מנהלי נכסים, מנהלי פניות ציבור, מנהלי מחלקות חשובות, מנהלי ארנונה, מנהלי וחברי דירקטוריון של החברה כלכלית, תחלופה של מנהלים. אם לא מסתדר לשחרר מנהל כזה או אחר למרות שנירמז לו מספר פעמים על אי התאמתו הפתאומית אז עוברים לשיטת ״העיקור״ שיטה זו נועדה לעקר עובדים שלא מיישרים קו פשוט לוקחים מאיתם מטלות שעד כה היו תחת ניהולם עד שהעובד מרגיש מיותר ומתוסכל וכמובן הכל ״לייעל את המערכת״.

    העברת אירגונים לתוך העירייה, התערבות במכרזים ואם יש צורך אז החלפת יו״ר וועדת המכרזים. ״טיפול מסור״ בקבלנים או דחיפה ״לקבלני משנה״ מטעם הראיס, ״לעזור״ בשיקולי ועדות לבחירת עובדים, ״להמליץ״ לועדת תמיכות ועוד …והכל כמובן בפיקוח צמוד של ״היועץ המשפטי״ ״ומבקר העירייה״ (לא לשכוח זה השלב השישי ללא שלב זה ישנו קושי בהתקדמות, דרך אגב ברגע שהיועץ המשפטי נכנס ״לתלם״ הכל כבר קל יותר כי קשה מאוד להשתחרר מטבעת החנק הרי מעידה גוררת מעידה).

    השלב התשיעי
    והכי חשוב לאחר שמונה שלבים הקרקע מוכנה לדריסת אמון הבוחר בשלב התשיעי מתחילים לקיים את ״ההבטחות״ שלפני הבחירות ולמלא את החלל שנקרא ״שוחד בחירות והפרת אמונים״ וכמובן כאן תפקידו של היועץ המשפטי לדאוג להסדרת קיום ההבטחות ״על פי חוק״ דרך ״הועדות״ ממש לפי ״הספר״(שיטת העשר).

    השלב העשירי
    מעידה ״קלה״ או ויכוח עם אחד המנהלים ״המקצועיים״ שמונו ״ביושר״ או מעידה בגין אי מילוי הבטחה כזו או אחרת לתומכים מלפני הבחירות כי הרי אי אפשר לספק את כל ההבטחות שניתנו מכח התאוה לראשות וכפי שציינו ״מעידה גוררת מעידה״ ומכאן הדרך ידועה וברורה לכל ״המאוכזבי בחירות״ הסובלים מתחושת הכפיות טובה מצד ראש העיר וחוסר הכרת הטוב מתחילים לעלות שאלות נוקבות: הרי אנחנו העלינו אותו לשלטון?!בלעדינו הוא לא היה מצליח , למה הוא מתעלם ?למה פלוני קיבל כך ואנחנו לא? למה לא נתן לנו מספיק?

    ומתווסף לזה שבדרך כלל כשההבטחות גדולות אזי תוצאות הבחירות מאוד צמודות וברור שכל קבוצה קטנה טוענת לכתר ההכתרה ושוב מעידה ״קלה״ של ראש העיר באי קיום ההבטחות קוראת לשלטונות החוק במישרין או בעקיפין שהרי כל הבטחה שלפני הבחירות הינה שוחד בחירות והפרת אמונים!

    ומכאן הדרך לבית הכלא קצרה וברורה !

    כיצד אפשר לעצור תופעות כאלו ?
    קשה מאוד. מדובר בקשרים של ראשי ערים, קשרים מסועפים כמעט בכל משרד ממשלתי ומוסדות כאלו ואחרים הבעיה הגדולה שזה נהפך לנורמה חברתית. הרבה פעמים אתה שומע תשובה מבישה כזו ״אם אתה היית ראש עיר לא היית נוהג אותו דבר?״ תשובה כזו גורמת לנו להפנים שהבעיה היא שורשית וחינוכית שכן אם אחד מראשי הערים חונך וגדל על ערכים שלילים אז כיצד תוכל לשנותו ?!

    הבשורה שבימים אלו אנו מוציאים חוברת על שיטת העשר ומאגדים מספר חברי עירייה מרחבי הארץ שכל אחד יתן את התובנות הקשורות לשיטת העשר ויחד נעצור אותה.

    ברק צברי הינו סגן ראש עיריית אלעד



    33 תגובות

    מיין תגובות
    1. 33

      הרב צברי אוהבים אותך
      אל תירא ואל תחת

    2. 32

      למי אתה רומז בדיוק? תהיה גבר ותכתוב

    3. 31

      עוד אחד שחושב שינקה אורוות
      זרקו אותך כמו —
      לקחו ך סמכויות אז אתה מנסה לנקום?

    4. 30

      לא הגיע הזמן שמישהו יהרוס את העיר הדפוקה הזו ויבנה אותה מחדש?

    5. 29

      לא יודעת למי הוא רומז או מי מנקה אורוות או מי גבר לומר ….. מה שבטוח שהעובדות הן בול במקום , יישר כח על העלאת הנושא לסדר היום .

    6. 28

      הבדיחה הזאת לא מתאימה גם לפורים ובמיוחד לא לרדיו מכובד.
      פרוש עשה באלעד מה שרבים לא עשו, רק לתימני הזה יש תלונות, מעניין.

    7. 26

      כמה מסכנים שמתלוננים על חשיפת הצדק , מעניין כמה הם מקבלים משכורת מהעירייה

    8. 25

      וזה מה שהוא כותב מעניין עוד כמה נושאים יש באמתחתו שהוא לא כותב …. הוא אמר פעם שהאדמה תירעד ובנינו מתחילים ליהיות סדרים

    9. 23

      ברק כל הכבוד
      הבעיה שאין הרבה כמוך
      אבל כמו שאומרים מרוצים מהמעט
      אתה עושה את העבודה ולא פוגע באף אחד
      כך צריך לעבוד

    10. 22

      אני קראתי בשקיקה כל מילה שנכתבה כאן, מדהים.
      צריך לשלוח את זה לכל ראשי הערים והפוליטיקאים ללמוד התנהלות נכונה מהי?

    11. 21

      ברק הוא איש אמת וצדק… הלואי וכולם היו כמוהו… אם היו כמוהו הם לא היו פוליטיקאים הם היו שלוחי ציבור למען הציבור ולא למען הקומבינות והכסא…
      זו האמת אפילו אם היא כואבת

    12. 19

      כבר אמרו חכמים על כך ״ אוי לך ארץ שמלכך נער״ ״ בנין בחורים סתירה״ מן הסתם מכיון שהבר נש נולד במשפחה פוליטיקאית וינק את השחיתות מלידה הוא לא מבין דרך אחרת ומשום כך הוא לא מסתדר עם סגנו ר׳ ב.צברי שנלחם לאמת לצדק ונגד השחיתות .

    13. 18

      יושר ואמת זהו דגל של הקב"ה האלעדים צריכי לשמוח שקם משהו ועושה איתם סדר ולא אחד שמעוניין להתעשר על חשבונם,
      צריך להבין עבודה ע ציבור זה רק לאוהבי אמת .
      ראש העיר שלנו גדל והתחנך שמתעשרים מפוליטיקה.

    14. 17

      אבי אתה אדם גזען מגעיל מה הקשר תמני .פורש מתנהל כמו פוליטקאי בעיתון הוא מספר שהכל פסטורלי אבל במעשים הוא שולח שיהרסו בתי כנסת שלא הצביעו לו .התנהלותו מושחתת בכל פרמטר מינימלי של מנהל תקין מכרזים וכו חבל שראשי עיר מאנש ניזכרים אחרי שפותחים בחקירה נגדם עיין הוללנד וכד'

    15. 16

      אני לא מבין רק דבר אחד מי הוא זה הכותב את הטור? האם זה ברק צוברי מאלעד שלא מסתדר עם ראש העיר? ושאר חברי המעוצה?

    16. 15

      מתוסכל ? זו התגובה שלך ? זה ניראה שאתה מתוסכל מעניין באיזה שלב אתה תקוע ?!!?

    17. 14

      לסגן ראש העיר היקר,

      עברתי על העשרה עקרונות להגיע לכס המלכות לשיטתך.
      אינני שם בכדי לדעת כמה ובמה דייקת, אבל בהחלט נראה כי התובענות הם אופציה ריאלית לתבוע בהם.
      לא קשה לנחש במי מדובר, ביחוד שציינת שהינך סגן ראש עיריית אלעד וביחוד ובנוסף הדגשת את העריקה של אחד החברים ובנוסף ניתן ללמוד, שליו״ר הוועד לא הייתה מזכירה קודם שראש העיר הזה נבחר לכהונתו. ( אגב, אולי זה הסיבה לאיך שהמחלקה הייתה נראית בתקופת הקרח).

      אבל אם יורשה לי לשאול, אם כל כל דייקת ועל כל העשרה סעיפים שציינת, עבר ראש העיר והצוות המשעשע של העירייה ועוד בלי גזבר רשמי מכהן, מדוע יחידת להב 433 מטיילת בכל העיריות בארץ וכאן באלעד מטיילים חסידי אומות העולם ויקירי ראש העיר.

    18. 13

      יישר כח לרב ברק צברי
      כולם אתך…. כל תושבי העיר אתך אל תירא ואל תחת.
      לך בכוחך זה, וד' יהיה בעזרך

    19. 12

      איש יקר…. איש אמת…. כולנו אתך, רק פוחדים לדבר.
      נימאס כבר מהשחיתות הזו על חשבוננו.
      היחיד שאכפת לו מתושבי העיר ועושה זאת לשם שמים.
      בשם רבים שאין להם אינטרנט: "ראש העיר הבא זה רק אתה"
      ומקווים שזה יהיה כמה שיותר מהר.
      ח ז ק ו א מ ץ……………………………….

    20. 11

      כבר כתבו חז״ל אוי לך ארץ שמלכך נער״ ״ בניין נערים סתירה״ כנראה מי שינק וגדל בבית שהכל סביב פוליטיקה מבין שהשחיתות והשקר הם חלק בלתי נפרד בניהול העיר ולכן הוא לא מסוגל להתמודד מול האמת והיושר שמפגין סגנו ר׳ ב. צברי כמאמר הידוע אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת וחבל שכך

    21. 10

      רבים המאוכזבים מראש העיר והתנהלותו ישים תמפתחות ויחזור לירושלים ודאי שם יקבל חום ואהבה ממשפחתו התומכת

    22. 9

      ראש כל הרע הוא ראש העיר שלא מסוגל לעמוד בניהול ותקינות העיריה עיין ערך פיטוריהן של הגזבר היועץ המשפטי ועוד ……

    23. 8

      כשאומרים גועל נפש מתכונים עליך ברק צברי המתוסכל שלא יכול לסבול שאלעד מנסה לעלות על דרך המלך

    24. 7

      כתושב אלעד גאה ומאושר, אני מתבייש במאמר הזה. ועוד יותר במי שכתב אותו.
      15 שנה העיר נשלטה בידי נציגים מתנועת שס שעשו בה ככל העולה על רוחם.
      סיבוב קצר בעיר יגלה מי קיבל וכמה במהלך השנים. מבני פאר לכל מוסד ספרדי, בתי כנסיות לתפארה. וזה בסדר גמור. אבל גם לאחרים מגיע!
      שנים סבלה העיר ממחלוקות ופוליטיקה מכוערת שמנעו ממנה להתפתח.
      סוף סוף הגיע ראש עיר למופת. בולדוזר שיודע את העבודה. מקושר ומחובר לכל משרדי הממשלה.
      אז נכון. לפעמים צריך לעשות טיפול שורש כדי לשנות ולבנות הכל מחדש. זה כואב. זה לא נעים. לפעמים זה כולל מהלכים שהם על הגבול הדק… בתחום האפור.
      אבל אם אתה לא עושה אתה לא טועה.
      שרוליק פרוש ראש עיר למופת. נכון שיש לו עוד מה ללמוד אבל בזמן הקצר שהוא ראש עיר הוא הספיק כל כך הרבה שזה מחפה על הבעיות הקטנות.
      ולך ברק צברי יש עוד הרבה מה ללמוד

    25. 6

      למספר 27 תהיה ענייני , באיזה שלב צברי לא אומר את האמת ?
      למה כשאין לכם בסיב לאמירות מתחילות אמירות נבובות …

    26. 5

      לגזענים אני לא מתיחס אבל ברק צברי הוא איש של אמת שלצערי לא שורדים באו נקווה שהוא ישרוד

    27. 4

      חברים , ברק צברי הוכיח שוב ושוב שלא מצליחים ״לקנות״ אותו , איש של עקרונות !
      קראתי את עשרת השלבים ולי ניראה שפרעוש מתקדם בצעדי ענק לשלב העשירי ….

    28. 3

      צברי אני לא מכיר אותך אבל נהנתי מכל מילה גם אם רבע ממה שכתבת במקום פרוש הייתי דואג מאוד

    29. 2

      אז באיזה שלב אתה נמצא ברק צברי? 9 או 10 ? לא פלא שראש העיריה קרע לך את החולצה אחרי שהתפרעת בבית הכנסת באלעד ורק שוטרים שהגיעו למקום הצליחו לעצור אותך! מי שרוצה לייצג אזרחים חייב להיות אדם ברמה בעל ערכים ולא מישהו שיש לו אך רק כסף ! מה גם שיש שמועות שהכסף שהבאת מחו"ל לא נעשה כולו בדרך ישרה

      1. לעצור את צברי ? שוטרים הגיעו לעצור את פרוש !
        להתפרע ? מי שהתפרע היה פרוש
        רמה ? ערכים ? מרגישים שאתה קנוי
        כסף ? חו״ל? שמועות ? ברק צברי איש ישר ותמשיך להאמין לשמועות